

Marka:
DaimlerChrysler AG
Klasa:
Supercar
Silnik:
5.5 l Supercharged V8
Moc:
626 KM
Skrzynia
biegów:
automatyczna, pięciostopniowa
Samochód
swoją światową premierę miał jesienią 2003 r. na
Targach Samochodowych we Frankfurcie. Jest to połączenie
mitu i nowoczesności, czyli są zachowane elementy
stylistyki legendarnego SLR z lat 50 połączone ze współczesnym,
oryginalnym językiem Mercedesa, ze srebrnymi strzałami,
z którymi McLaren-Mercedes wygrał wyścig F1.
Tym
samym koncepcja wzornictwa kładzie pomost pomiędzy
przeszłością i współczesnością, wytyczając
jednocześnie drogi tworzenia sportowych samochodów dnia
jutrzejszego. Mercedes-Benz i McLaren udowadniają swoje
kompetencje w dziedzinie projektowania, konstrukcji i
produkcji super samochodów sportowych. Jest to także
gwarancja szczególnie wysokiego poziomu bezpieczeństwa
oraz przydatności każdego dnia. SLR
McLaren kontynuuje mit legendarnego sportowego samochodu
wyścigowego lat 50 i jednocześnie rozpoczyna całkowicie
nową erę samochodów sportowych o dużej mocy.
Jest
to pojazd zupełnie wyjątkowy - Gran Turismo XXI wieku.
SLR
przenosi technologię F1 na normalne drogi i zachwyca swoją
sylwetką, mocą oraz łatwością
prowadzenia. Ekstremalny i jedyny w swoim rodzaju, czysty
w stylu i jednocześnie zmysłowy - SLR McLaren jest
wyrazem najwyższej samochodowej namiętności.
Mercedes
SLR McLaren to samochód zaprojektowany przez
Mercedes-Benz i McLarena. Jest to następca Mercedesa
300SLR. Samochód ten jest budowany, jako jedyny z
Mercedesów, ręcznie w Centrum Technologicznym McLaren w
Woking w Wielkiej Brytanii.
Nie
jest to klasyczny pojazd supersportowy. Raczej jest to
kategoria GT albo Super GT. Ma on bardzo dobry stosunek
masy do mocy (368 KM/1 t) nawet ze wszystkimi
udogodnieniami.
To
samochód, który bez żadnego trudu przekracza 300 km/h, w
połączeniu z szybkim przełożeniem w układzie
kierowniczym i ogromną siłą jaka jest potrzebna do kręcenia
kierownicą przy małych prędkościach, sprawia wrażenie
wyścigówki.
Legenda
SLR pozostaje żywa przede wszystkim dzięki wydłużonej
masce silnika, wyraźnym bocznym odpowietrznikom w
nadkolach, charakterystycznym bocznym rurom, krótkiemu tyłowi
oraz skrzydłowym drzwiom. Elementy te po raz pierwszy
zaistniały w Mercedesie w roku 1952 i od tamtej pory uważane
są za znak firmowy sportowych samochodów Mercedesa. Te i
inne elementy tworzące tradycję SLR doskonale harmonizują
z cechami nowoczesnego języka formy Mercedesa.
Dzięki
bocznym, rozdzielonym skrzydłowymi profilami
odpowietrznikom w przednich nadkolach designerzy uchwycili
jeszcze jeden element SLR, aczkolwiek owe ‘skrzela’
są czymś więcej, aniżeli tylko formalną reminiscencją
legendarnych samochodów sportowych z roku 1955. Funkcję
tę projektanci podkreślają pełnym rozmachu
prowadzeniem linii, przechodzącej w skrzydłowe drzwi.
Inaczej niż jego legendarni przodkowie prezentuje się
Mercedes-Benz SLR McLaren z tyłu. Podczas gdy u wcześniejszych
samochodów sportowych tył miękko opadał, bagażnik
nowego GT jest umieszczony wysoko. Wychodzi to na dobre
nie tylko pojemności bagażnika, ale przede wszystkim służy
zmniejszeniu siły wyporu i oporu powietrza.
Mercedes
rozważa produkcję SLR również w wersji cabrio.
Otwarty model miałby mieć ten sam silnik V8
o mocy 626 KM.
Kabina,
choć niewielka, wyposażona jest we wszystko, czego można
oczekiwać od auta luksusowego. Zajmuje on VIII miejsce na
liście na najdroższy samochód świata (455 500 $).
Wnętrze
tego samochodu zadziwia swoją funkcjonalnością i
luksusem na najwyższym poziomie. Muszlowe siedzenia,
wielofunkcyjna kierownica przyciskami do ręcznej obsługi
przekładni oraz okrągłe instrumentarium, gwarantują
kierowcy komplet wszystkich istotnych informacji oraz
perfekcyjne panowanie nad samochodem w każdej sytuacji.
Atmosferę cechują materiały najwyższej jakości:
aluminium, carbon i miękka skóra ustanawiająca poziom w
zakresie jakości i wytrzymałości materiału.