www.mercedes-slr.prv.pl

MENU

INNE
  ..::INFORMACJE OGÓLNE::..

 

Marka: DaimlerChrysler AG

Klasa: Supercar

Silnik: 5.5 l Supercharged V8

Moc: 626 KM

Skrzynia biegów: automatyczna, pięciostopniowa

Samochód swoją światową premierę miał jesienią 2003 r. na Targach Samochodowych we Frankfurcie. Jest to połączenie mitu i nowoczesności, czyli są zachowane elementy stylistyki legendarnego SLR z lat 50 połączone ze współczesnym, oryginalnym językiem Mercedesa, ze srebrnymi strzałami, z którymi McLaren-Mercedes wygrał wyścig F1. Tym samym koncepcja wzornictwa kładzie pomost pomiędzy przeszłością i współczesnością, wytyczając jednocześnie drogi tworzenia sportowych samochodów dnia jutrzejszego. Mercedes-Benz i McLaren udowadniają swoje kompetencje w dziedzinie projektowania, konstrukcji i produkcji super samochodów sportowych. Jest to także gwarancja szczególnie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz przydatności każdego dnia. SLR McLaren kontynuuje mit legendarnego sportowego samochodu wyścigowego lat 50 i jednocześnie rozpoczyna całkowicie nową erę samochodów sportowych o dużej mocy. Jest to pojazd zupełnie wyjątkowy - Gran Turismo XXI wieku.

SLR przenosi technologię F1 na normalne drogi i zachwyca swoją sylwetką, mocą oraz łatwością prowadzenia. Ekstremalny i jedyny w swoim rodzaju, czysty w stylu i jednocześnie zmysłowy - SLR McLaren jest wyrazem najwyższej samochodowej namiętności.

Mercedes SLR McLaren to samochód zaprojektowany przez Mercedes-Benz i McLarena. Jest to następca Mercedesa 300SLR. Samochód ten jest budowany, jako jedyny z Mercedesów, ręcznie w Centrum Technologicznym McLaren w Woking w Wielkiej Brytanii.

Nie jest to klasyczny pojazd supersportowy. Raczej jest to kategoria GT albo Super GT. Ma on bardzo dobry stosunek masy do mocy (368 KM/1 t) nawet ze wszystkimi udogodnieniami.

To samochód, który bez żadnego trudu przekracza 300 km/h, w połączeniu z szybkim przełożeniem w układzie kierowniczym i ogromną siłą jaka jest potrzebna do kręcenia kierownicą przy małych prędkościach, sprawia wrażenie wyścigówki.

Legenda SLR pozostaje żywa przede wszystkim dzięki wydłużonej masce silnika, wyraźnym bocznym odpowietrznikom w nadkolach, charakterystycznym bocznym rurom, krótkiemu tyłowi oraz skrzydłowym drzwiom. Elementy te po raz pierwszy zaistniały w Mercedesie w roku 1952  i od tamtej pory uważane są za znak firmowy sportowych samochodów Mercedesa. Te i inne elementy tworzące tradycję SLR doskonale harmonizują z cechami nowoczesnego języka formy Mercedesa.

Dzięki bocznym, rozdzielonym skrzydłowymi profilami odpowietrznikom w przednich nadkolach designerzy uchwycili jeszcze jeden element SLR, aczkolwiek owe skrzela są czymś więcej, aniżeli tylko formalną reminiscencją legendarnych samochodów sportowych z roku 1955. Funkcję tę projektanci podkreślają pełnym rozmachu prowadzeniem linii, przechodzącej w skrzydłowe drzwi. Inaczej niż jego legendarni przodkowie prezentuje się Mercedes-Benz SLR McLaren z tyłu. Podczas gdy u wcześniejszych samochodów sportowych tył miękko opadał, bagażnik nowego GT jest umieszczony wysoko. Wychodzi to na dobre nie tylko pojemności bagażnika, ale przede wszystkim służy zmniejszeniu siły wyporu i oporu powietrza.

Mercedes rozważa produkcję SLR również w wersji cabrio. Otwarty model miałby mieć ten sam silnik V8 o mocy 626 KM.

Kabina, choć niewielka, wyposażona jest we wszystko, czego można oczekiwać od auta luksusowego. Zajmuje on VIII miejsce na liście na najdroższy samochód świata (455 500 $). Wnętrze tego samochodu zadziwia swoją funkcjonalnością i luksusem na najwyższym poziomie. Muszlowe siedzenia, wielofunkcyjna kierownica przyciskami do ręcznej obsługi przekładni oraz okrągłe instrumentarium, gwarantują kierowcy komplet wszystkich istotnych informacji oraz perfekcyjne panowanie nad samochodem w każdej sytuacji. Atmosferę cechują materiały najwyższej jakości: aluminium, carbon i miękka skóra ustanawiająca poziom w zakresie jakości i wytrzymałości materiału.