z

www.mercedes-slr.prv.pl

MENU

INNE
  ..::MERCEDES-BENZ SLR McLAREN '722 EDITION'::..

 

Nowy Mercedes-Benz SLR '722 Edition' ma wszelkie cechy rasowego samochodu wyścigowego. Ten supersportowy, dopracowany pod każdym względem pojazd ma wyższą moc, jeszcze lepsze zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy charakter wnętrza.

Nieprzerwana tradycja: nowy wariant modelu SLR - '722 Edition' to hołd firmy Mercedes-Benz wobec niezapomnianego zwycięstwa brytyjskiej legendy wyścigowej, Sir Stirlinga Mossa, oraz jego pilota Dennisa Jenkinsona; zwycięstwa odniesionego na Mercedesie 300 SLR o numerze startowym 722 (co oznaczało czas startu, godzinę 7.22) w Mille Miglia w roku 1955.

Rozwijający moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich parametrów nowy superbolid Mercedesa, który wchodzi do sprzedaży 11 lipca, podniesie poziom adrenaliny nie tylko fanom samochodów.

Doładowany kompresorowo 5,5-litrowy silnik V8 modelu '722 Edition', który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Cechy szczególne tej wyczynowej jednostki to natychmiastowe, spontaniczne reakcje na ruchy pedału gazu, niesamowitej wielkości moment obrotowy i nieporównywalne z niczym brzmienie widlastej 'ósemki'.

Osiągi tak zmotoryzowanego samochodu są imponujące nawet jak na auto wyczynowe: '722 Edition' na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 s, po 10,2 s przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez zwykłego SLR (334 km/h).

Dzięki wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom, sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście, układ hamulcowy także do tego dostosowano - większe tarcze o średnicy 390 mm to pewność fantastycznej skuteczności.

Z zewnątrz wersja SLR '722 Edition' wyróżnia się jako model specjalny bardzo dyskretnymi modyfikacjami, co docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów. Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża przy wysokich prędkościach, ale zarazem odzwierciedlają konsekwencję Mercedesa w implementowaniu najnowocześniejszych technik i technologii ze świata wyścigowego w sprzedażnych modelach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut. Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają wspaniałe podparcie boczne, zaś fantastycznie leżąca w dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto sportowy wygląd.