Nowy
Mercedes-Benz SLR '722 Edition' ma wszelkie cechy rasowego
samochodu wyścigowego. Ten supersportowy, dopracowany pod
każdym względem pojazd ma wyższą moc, jeszcze lepsze
zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy
charakter wnętrza.

Nieprzerwana
tradycja: nowy wariant modelu SLR - '722 Edition' to hołd
firmy Mercedes-Benz wobec niezapomnianego zwycięstwa
brytyjskiej legendy wyścigowej, Sir Stirlinga Mossa, oraz
jego pilota Dennisa Jenkinsona; zwycięstwa odniesionego
na Mercedesie 300 SLR o numerze startowym 722 (co oznaczało
czas startu, godzinę 7.22) w Mille Miglia w roku 1955.

Rozwijający
moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich
parametrów nowy superbolid Mercedesa, który wchodzi do
sprzedaży 11 lipca, podniesie poziom adrenaliny nie tylko
fanom samochodów.

Doładowany
kompresorowo 5,5-litrowy silnik V8 modelu '722 Edition',
który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w
Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Cechy szczególne
tej wyczynowej jednostki to natychmiastowe, spontaniczne
reakcje na ruchy pedału gazu, niesamowitej wielkości
moment obrotowy i nieporównywalne z niczym brzmienie
widlastej 'ósemki'.

Osiągi
tak zmotoryzowanego samochodu są imponujące nawet jak na
auto wyczynowe: '722 Edition' na osiągnięcie 100 km/h ze
startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 s, po 10,2 s
przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna
wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej
przez zwykłego SLR (334 km/h).

Dzięki
wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom,
sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu
o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również
charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście,
układ hamulcowy także do tego dostosowano - większe
tarcze o średnicy 390 mm to pewność fantastycznej
skuteczności.

Z
zewnątrz wersja SLR '722 Edition' wyróżnia się jako
model specjalny bardzo dyskretnymi modyfikacjami, co
docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci
stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów.
Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor
poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża
przy wysokich prędkościach, ale zarazem odzwierciedlają
konsekwencję Mercedesa w implementowaniu najnowocześniejszych
technik i technologii ze świata wyścigowego w sprzedażnych
modelach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego
bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie
wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na
bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut.
Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają
wspaniałe podparcie boczne, zaś fantastycznie leżąca w
dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki
do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce
rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto
sportowy wygląd.
