W
1999 roku w Detroit a później we Frankfurcie na światowych
salonach samochodowych, koncern Mercedes-Benz przedstawił
przepiękny, niezwykle ekspresyjny w formie, pełen nowości
technicznych, koncepcyjny model SLR Vision. Sama nazwa
wskazywała, że to model studyjny i nieprędko będzie
produkowany a właśnie w tym momencie powstało
pragnienie posiadania takiego pojazdu i budowy samemu
takiego modelu.

Najgłośniej
było o nim w 1999 roku, kiedy w styczniu na salonie
samochodowym w Detroit po raz pierwszy przedstawiono
prototyp o nazwie Vision SLR. 9 lipca 1999 roku podpisano
umowę pomiędzy DaimlerChrysler a McLaren w sprawie wspólnego
zaprojektowania i produkcji tego modelu. Każda ze stron
zobowiązała się wyłożyć po 200 milionów euro na ten
projekt. Dla tego samochodu specjalnie budowana jest
fabryka w Woking. Mercedes SLR ma być połączeniem
najnowszych technologii używanej w F1 i najlepszych
tradycji Mercedesa w produkcji wysokiej klasy samochodów
GT. Według ówczesnych wypowiedzi zarządu
DaimlerChrysler, Mercedes SLR ma podnieść poprzeczkę w
zastosowaniu supernowoczesnych technologii i być
samochodem sportowym na miarę XXI.

Nadwozie
tego dwuosobowego pojazdu miało być produkowane z
karbonu i innych zaawansowanych technologicznie materiałów,
co zapewnić ma dużą sztywność i bezpieczeństwo przy
niskiej masie. Dzięki wzorowej aerodynamice,
elektronicznym systemom kontroli jazdy i ceramicznym
hamulcom SLR ma się prowadzić znacznie lepiej niż
konkurencyjne pojazdy.

Według
informacji z 1999 roku źródłem napędu Mercedesa SLR
miał być silnik V8 o mocy ponad 544 KM i momencie
obrotowym ponad 700Nm. Celem inżynierów było, by
sportowy Mecedes ważył maksymalnie 1400 kg. Przy
deklarowanej mocy SLR miałby niemal 400 KM na tonę masy.

Jesienią
1999 roku we Frankfurcie został zaprezentowany Vision SLR
Roadster. Samochód miał być wyposażony w tą samą
technikę co Coupé
i te same elementy stylistyczne jak maska z
charakterystycznym dla bolidów F1 przetłoczeniem, czy
otwierane do góry drzwi. Prezentowany Vision SLR Roadster
wyposażony był
w silnik V8 z kompresorem o mocy 557 KM. Dzięki niemu
przyspieszenie do 200 km/h miało
zajmować 11,3 sekundy. Bardziej przyziemne 100 km/h osiągane
miało
być w 4,2 s.
